Serviceopkald skaber mersalg til nuværende kunder
Hvornår har du sidst kontaktet dine kunder systematisk for at høre, om de har brug for service?
Partner Dialog tilbyder regelmæssige serviceopkald til din virksomheds kunder. Det skaber kundeloyalitet, som kan ses på bundlinjen.
For serviceopkaldene sikrer nemlig, at din virksomhed altid er top of mind hos kunderne.
Samtidig får de hurtig hjælp, når de har brug for det. Det giver din virksomhed en vigtig konkurrencefordel.
Du kan trygt lade os ringe til kunderne
I Partner Dialog har vi mangeårig erfaring med telemarketing og mersalg gennem serviceopkald.
Derfor har vi et dybdegående kendskab til mange brancher.
Før vi ringer til dine kunder, sætter vi os grundigt ind i din virksomheds målgruppe, ydelser, arbejdsgang og unikke selling points.
Når vi ringer, fokuserer vi på at hjælpe – ikke på mersalg.
Det sikrer, at kunderne opfatter opkaldet som en service – ikke et pres for at købe mere.
Men ringerunderne er en god forretning for vores kunder. Du er velkommen til at kontakte os og få en snak.
3 grunde til, at serviceopkald skaber mersalg
- Kunderne får hjælp, når de har brug for det
Med serviceopkald kan dine kunder få svar på spørgsmål straks. Samtidig kan de vende langsigtede planer, som din virksomhed kan hjælpe med. Når kunderne har mere komplekse spørgsmål, videresender vi henvendelsen til en medarbejder i din virksomhed. Derefter kan medarbejderen ringe op og hjælpe kunden.
- Service er vigtig for kundefastholdelse
Mange virksomheder formår ikke at fastholde kunderne – og det skyldes ofte ringe service. Undersøgelser viser nemlig, at service er meget vigtig for kunderne.
Vores serviceopkald viser kunderne, at virksomheden fokuserer på at hjælpe dem.
- Opkaldene skaber indsigt i kundernes behov
Når vi ringer rundt, hører vi om dine kunders behov, ønsker og overvejelser. Den viden gør det nemmere at udvikle produkter, ydelser og arbejdsgange, som gør kunderne tilfredse.
Sådan er processen trin for trin
- Før vi går i gang med ringerunden, interviewer vi dig om din virksomhed, dine kunder og ydelser.
- Vi udarbejder et script med noter, der danner udgangspunkt for samtalen. Scriptet kan indeholde noter om ydelser, som vi skal gøre særligt opmærksom på. Det kan også indeholde spørgsmål til kunderne, som du ønsker svar på. Du får selvfølgelig scriptet til gennemsyn, så du kan se, om du har ændringsønsker.
- Når vi ringer til kunderne, sikrer vi, at det opleves som en service – ikke et salgskald.
Vi spørger høfligt, om kunden har tid til at snakke et øjeblik. Hvis svaret er ja, spørger vi til, hvordan det går – og om kunden har brug for hjælp fra din virksomhed? Det udløser ofte spørgsmål til din virksomheds ydelser og service. Vi skriver selvfølgelig alt ned, og efter ringerunden har vi ofte ordrer til dig. Samtidig opbygger vi en solid viden om kundernes problemer, ønsker og købsindvendinger. Den viden gør det nemmere at hjælpe kunderne på den rigtige måde – og det skaber gensalg.
Statistik bekræfter værdien af ringerunden
Statistik viser, at:
- Det koster 6-7 gange så meget at tiltrække nye kunder som at fastholde nuværende kunder (Kilde: Upland). Tallet er i den lave ende – andre undersøgelser har vist meget større forskel.
- 44 procent af virksomhederne fokuserer på at få nye kunder – kun 18 procent på kundefastholdelse. (Kilde: Dansk Markedsføring)
Din virksomhed kan derfor let skille sig ud med god kundeservice. - Manglende interesse fra leverandørens side er den vigtigste grund til, at kunder skifter leverandør. (Kilde: KPMG). Med ringerunden viser du interesse for kundernes problemer og ønsker.
Få hjælp til mersalg nu
Skal vi hjælpe dig med mersalg til dine nuværende eller tidligere kunder?
Ring til os nu på tlf. +45 35 86 80 00, og lad os hjælpe dig med at udnytte dit fulde salgspotentiale.