En gruppe mennesker, der står omkring en tavle.

Måling af kundetilfredshed

Bliv ringet op af os

Det er ikke nogen hemmelighed, alle virksomheder elsker tilfredse kunder. Kundetilfredshed er et vigtigt succeskriterium og er afgørende for, kunderne har lyst til at vende tilbage. Det kan midlertidigt være svært at sætte fingeren på, hvad kunderne præcist er tilfredse med. Er det den gode service, de skarpe priser, et brugervenligt design eller noget fjerde? Hvad er det helt specifikt, kunderne værdsætter ved lige præcis din forretning? Hvad er nøglen til høj kundetilfredshed? Og er der nogle dele af virksomheden, der ikke har den ønskede effekt? Hvis du går rundt og overvejer den slags spørgsmål, kan du få glæde af en måling af kundetilfredshed.

Hvad betyder kundetilfredshed?

Kundetilfredshed er form for måleenhed, du anvender indenfor salgsverdenen. Med kundetilfredshedsmålinger kan du sætte tal op for, hvor glade dine kunder er for et givent produkt eller service. De er langt de færreste kunder, der giver direkte udtryk for deres tilfredshed – eller utilfredshed. Faktisk er det et påfaldende mindretal, der vælger at klage, hvis de er utilfredse. Undersøgelser peger på, det kun er 1 ud af 26 kunder laver formelle klager. Af samme årsag er det vigtigt, virksomhederne selv tager initiativ til modtagelse af løbende feedback fra deres kunder.

Du kan måle kundetilfredshed på adskillige måder. Det kan være via et interview, et spørgeskema, et afkrydsningsskema eller noget fjerde. Hvis du er en virksomhed med mange kunder, kan det være en god idé med fokus på kvantitative resultater. Det betyder, du får svar fra så mange kunder som muligt. Hvis du ikke selv har mod på at foretage undersøgelsen, kan du også få hjælp fra en professionel salgskonsulent.

Bliv klogere på hvad din virksomhed gør godt

Med en måling af kundetilfredshed får du større indsigt og forståelse for din virksomheds styrker og svagheder. Det er en vigtig viden, der kan være altafgørende for at føre god forretning i fremtiden. Når du først er afklaret omkring forholdene for kundetilfredsheden, kan du stille skarpt på, hvad kunderne ønsker og på den måde foregribe deres behov. En måling af kundetilfredshed giver også mulighed for justering af indsatsen, så du lægger din energi i de rette områder. Nogle gange er det nødvendigt at skrue op for nogle aktiviteter og ned for nogle andre for at opnå mest mulig succes.

 

Mulige punkter, du kan få svar på fra spørgeskema om kundetilfredshed. Eksempel:

 

– Hvor høj er kundeloyaliteten? Hvordan kan den forbedres?
– Hvilke initiativer vil have en positiv effekt på kundernes tilfredshed?
– Hvem er virksomhedens største konkurrenter? Hvor høj er deres kundetilfredshed?
– Hvor mange af dine kunder anbefaler din virksomhed i deres netværk?
– Hvordan bliver din virksomhed opfattet på markedet ift. image?
– Hvilke forhold i virksomheden danner grundlag for den nuværende kundetilfredshed?

Vi kan hjælpe dig med at finde svarene

Partner Dialog har masser af erfaring med at hjælpe virksomheder til opnåelse af succes med deres salgsmål. Med et markant fokus på langsigtede og holdbare relationer kan vi hjælpe din virksomhed til et større salg via en måling af kundetilfredshed. Med vores specialiserede viden fra industrien kan vi hjælpe dig på vej til de bedste og mest profitskabende resultater. Du bliver gjort i stand til identificering af utilfredse kunder hurtigt, så du kan udbedre dine fejl, inden de skifter til konkurrenten.

Når du vælger os til at lave måling af kundetilfredshed, får du hjælp af professionelle konsulenter, der drager konklusioner på baggrund af faktuel viden fremfor myter, fordomme og forestillinger. Vi er opdaterede med den nyeste research, og du kan trygt stole på, vi kan hjælpe dig i den rigtige retning.

Hvad er kundetilfredshed?

Kundetilfredshed er en måleenhed, der indikerer tilfredshedsniveauet blandt kunderne hos en given virksomhed. Kundetilfredshed er en vigtig faktor, hvis du gerne vil have tilbagevende og loyale kunder.

Hvad er en måling af kundetilfredshed?

En måling af kundetilfredshed er kort fortalt en analyse af kundernes tilfredshed og loyalitet overfor en virksomhed. Målingen kortlægger alle de forhold, kunderne værdsætter, og kan blotlægge virksomhedens svagheder ift. kundetilfredshed.

Hvordan får du lavet en kundetilfredshedsanalyse?

Det er en god idé at få foretaget din kundetilfredshedsanalyse hos et konsulentbureau, der har fokus på langsigtede resultater og stærk relationsdannelse. Partner Dialog tilbyder at lave måling af kundetilfredshed.

Hvad koster måling af kundetilfredshed?

Det varierer fra opgave til opgave. Du er altid velkommen til at kontakte os, hvis du er interesseret i at høre mere om vores priser og samarbejder indenfor kundetilfredshedsmålinger.