En gruppe mennesker, der står omkring en tavle.

Sikkerhed for dine og dine kunders data

Bliv ringet op af os

Når vi arbejder med din virksomheds potentielle kunder, skal datasikkerheden være i top. Uanset om vi finder kundeemner frem til dig eller arbejder med din eksisterende kundedatabase, har vi et stort ansvar for, at data ikke kompromitteres eller kommer i de forkerte hænder. Du og dine kunder skal kunne stole på, at data er sikre og beskyttede.

Vi overholder naturligvis den europæiske databeskyttelsesforordning (GDPR), der er et lovkrav, og vi følger Datatilsynets Vejledning om direkte markedsføring. Vi har strenge interne regler og procedurer, der sikrer, at person- og kundedata håndteres korrekt og sikkert. Vi efteruddanner løbende vores medarbejdere, og vi bliver årligt auditeret af en ekstern auditor.
Men vi går endnu videre og har indarbejdet principperne i ISO/IEC 27701-standarden for telemarketing.
Sikkerhed for dine data er vores prioritet!

 

ISO/IEC 27701 for telemarketing

  • Procedurer for datahåndtering: Standarden kræver strenge procedurer for håndtering af personoplysninger, hvilket er afgørende for telemarketing, hvor store mængder personoplysninger behandles. Dette inkluderer definition af, hvordan data indsamles, bruges, deles og i sidste ende slettes.
  • Samtykke og gennemsigtighed: Standarden sætter rammen for, at data håndteres i overensstemmelse med kundernes forventninger og lovgivningsmæssige krav, hvilket er afgørende for at opbygge og opretholde tillid i en direkte salgskontekst.
  • Risikostyring for beskyttelse af personlige oplysninger: Ved at udvide informationssikkerhedsstandarderne i ISO/IEC 27001 hjælper 27701 telemarketingvirksomheder med at håndtere privatlivsrisici på en systematisk måde, herunder dem, der er relateret til nye teknologier som AI.
  • Dokumentation og ansvarlighed: Standarden kræver, at alle politikker, procedurer og arbejdsinstruktioner dokumenteres, godkendes og vedligeholdes, hvilket sikrer klar ansvarlighed for udførelsen af virksomhedens telemarketingopgaver.
  • Adgangskontrol: Standarden kræver, at organisationer definerer strenge brugerroller og stærke adgangskoder for alt personale, der behandler eller kontrollerer privatlivsdata,og begrænser adgangen til følsomme oplysninger.
  • Overholdelse af regler: Implementering af et PIMS (Personal Information Management System) demonstrerer virksomhedens ambitioner vedrørende databeskyttelse. Dette kan være et krav i kunders indkøbsaftaler og hjælper virksomheden med at demonstrere, at databeskyttelsesregler overholdes.